Zahájení ve Slovinsku 2012

Prvního dubna v 00:00 hodin jsme nasedli s Petrem a Tomášem do auta a v doprovodu dalších dvou dospělých rybářů jsme vyrazili směr Slovinsko – Tolmin. Kluci teprve v tu chvíli asi uvěřili, že se nejedná o aprílový žert a že opravdu jedou na ryby pod alpské velikány.

Po bezproblémové cestě jsme po výborné snídani u Mateie vyrazili na celý den na Idrijcu do horního úseku. Kluky napoprvé překvapila čistota zdejších řek a tak jsem je pro jistotu ještě jednou upozornil, že hloubka se odhaduje špatně a ať si dávají velký pozor při brodění. Než jsem si sám stačil navléknout broďáky a smontovat prut Petr měl na prutě prvního slovinského duháka. I přes slunečnou oblohu nás však po celý den obtěžoval silný ledový vítr z hor. Ryby však byly při chuti a tak nám to moc nevadilo. Na některých místech se už parmy seskupovaly do třecích hejn, ale přesto nám daly možnost několik si jich prohlédnout z blízka. Oč byly opatrnější jejich záběry o to krásnější byly souboje s nimi.

Druhý den jsme navštívili Baču, která se klukům líbila nejvíc. Dobře přehledná, výborně se v ní brodí a je plná ryb ochotných brát suchou mušku. Jenom lipani se tady tentokrát dobře poschovávali. Po pozdním obědě jsme vyrazili na večerní sběr na Tolminku. Tam jsem ulovil krásného duháka přes 55 cm s tyrkysovým hřbetem. Jeho delfíní vyhoupnutí se na hladinu pro malou jepičku bylo nádherným zážitkem. Stejně jako ostatní ryby s touto barvou bojoval jako lev. Večer jsme společně s Robertem Trabucem (mnohonásobný mistr světa v závodní plavané a světový rekordman v lovu ryb na 13ti metrovou děličku)  zasedli ke stolu v jídelně a on klukům ukázal jak váže suchou březnovku na níž celý den  úspěšně chytal na Soče duháky a lipany.

Poslední den jsme se po snídani rozloučili s majiteli penzionu, kteří o nás tak jako vždy pečovali s maximální péčí, a odjeli na Soču. Ta je díky minimálnímu stavu vody velmi dobře chytatelná a po dlouhé zimě nám poslala na háčky i několik malých pstruhů mramorovaných od 45ti do 50ti cm. Petr na jedné z hlubokých tůní chytal rybu za rybou. Mezi duháky se spletl i krásný lipan. Tomášovi se na háčky ryby sice věšely taky, ale jeho nezkušenost s takto velkými rybami na rychlé řece bohužel způsobila jejich utržení. I tak to pro něj byl neopakovatelný zážitek. Já jsem asi dvě hodiny před odjezdem odešel zpět k autu odpočinout si před cestou domů. Pohled na hladinu, kde se udělalo pár koleček mě však z řeky nepustil. Navázal jsem rychle černou jepici s červeným tipem a dvě hodiny jsem chytal duháky a skoro půlmetrové lipany. Bylo to asi neopakovatelné odpoledne s překrásnými lipany ve svatebním hávu. Tolik obřích hřbetních ploutví duhových barev jsem nikdy na hladině neviděl.

Ještě dvě poznámky na konec.

Slabý vlasec, který mi umožnil velký počet záběrů na nymfu mě připravil o nádherného mramoráka. Po pětiminutovém boji se mi otočil pod nohama a uřízl návazec o hranu velkého balvanu. Ta ryba měla určitě přes 80 cm. Ale i ten pohled z očí do očí stál za to.

A nesmím zapomenout poděkovat úžasným dospělým parťákům Martinovi a JIrkovi, kteří kluky vzali jako rovnocenné partnery a po celou dobu zájezdu tak pomohli vytvořit skvělou atmosféru.

sdílej článek:
Příspěvek byl publikován v rubrice aktuality, články a jeho autorem je Roman. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Podobné články

20150203_183653_800

Vázání s mladými Monfišáky

Včera večer jsme zahájili pravidelné vázací úterky v naší provozovně. Každý večer od 18:00 se můžete přidat k našim juniorům a naučit se něco nového, nebo se zdokonalit ve vázacích…

Mistrovství ČR jezero 2011

Výsledky závodů LRU muška 2011 junioři

V roce 2011 členové tehdy ještě rybářského muškařského kroužku při Místní organizaci ČRS Praha 10 Vinohrady pod vedením Radka Svaška ulovili celkem na všech juniorských závodech 1253 měřitelných a tedy…

w20150415_182512

Příprava na přeložené juniorské MČR

Tento týden jsme měli vázat muchnice a chmýřenky a chvilku jsme jim přece jen věnovali, ale většinu času spolkla příprava na přeložené víkendové juniorské Mistrovství ČR v jezerním muškaření. Nejspíš…

ctyrlistek

Letní soustředění 2012 – Bojanov – instrukce

Ahoj všem, kdož s námi pojedou na letní soustředění do Bojanova. Dnes jsem si prohlédl penzion, který má od jara nové provozovatele a s těmi jak se zdá se bude…

1 komentář u “Zahájení ve Slovinsku 2012

1. Musím přiznat,že realita strávených 3 dnů ve Slovinsku předčila moje očekávání nejen krásou probouzející se jarní přírody, ale především pestrostí řek a velikostí ryb. Za celou dobu jsme chytli pouze minimum ryb pod 40cm. Tady pak musím ocenit zkušenosti Romana při výběru míst a techniky lovu. Přestože jsme byli úspěšnější než domorodci, kteří zpravidla chytali na streamery, tak i na „francouze“ byly úseky, kde jsem dal zero. Na druhou stranu při správném přečtení vody jsme byli odměněni spoustou bojovných ryb, kdy při zdolávání můj trojkový 11-ti stopák jen zpíval. Přestože mám rád jemné vybavení, tak po ztrátě prvního velkého duháka jsem dal za pravdu Romanovi, že místo 0,10 koncového návazce je na místě minimálně 0,12 – 0,13 mm. Tři dny utekly jako voda a mě se zpátky vůbec nechtělo specielně, když se v závěru ukázaly ryby na hladině a připadal jsem si jak v pohádce. Bohužel čas a Roman byli neúprosní. A to jsme ještě neprozkoumali další řeky a místa, na které nám platila povolenka. Tak snad příště. Díky za krásný výlet. Martin